fredag den 3. marts 2017

Ulla Lønow relief


Jeg har en mindre samling keramik-relieffer, som pynter huset inde og ude. Sidste nye til samlingen er et lille rundt relief af Ulla Lønow. Jeg kender ikke kunstneren, og lidt kommer frem når man søger efter hende på Google. Og relieffer fra hendes hånd, har jeg ikke kunnet finde flere af, men jeg er glad for min lille relief-frø.


Relieffet har en varm orange-gul glasur, som er virkelig lækker og ligner noget der er lige til at spise. Midten er prydet af en lille brun frø. Det lille frø-relief er sølle 9 cm i diameter, så det kan jo hænge hvor det skulle være. Pt har det fået plads i stuen sammen med et Ib Antoni tryk.


2 kommentarer:

  1. Ulla Lønow var keramiker i Birkerød i 1960'erne, måske også lidt tidligere. Hun var også meget glad for hunde. Og hun var ven med keramiker Melle Mosolff i Blistrup.

    SvarSlet

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...