søndag den 13. november 2016

Karklud i tern med opskrift


Endnu en karklud er på pindene, denne gang en julegave. Tænker at det lige må være sagen og noget alle kan bruge, og samtidig en meget personlig ting at give.
Opskriften er simpel og lige ud af mit hoved. 

Jeg har brugt bomuldsgarn beregnet til pind 2,5, men for at gøre kluden luftigere, så den ikke bliver så tung, når den er våd, så er den strikket på pind 3, det synes jeg giver det bedste resultat, men prøv dig lidt frem, alle strikker jo forskelligt.

Sådan har jeg gjort:

Jeg har slået 60 masker op, strikket 6 pinde ret. Derefter mønster, som er, 3 kantmasker, som er ret på alle pinde, både i starten og slutningen af pinden. 
3 ret og 3 vrang i alt på 3 pinde, derefter forskudt, så pinden kommer til at hedde, 3 vrang og 3 ret, i alt osv. indtil den ønskede længde er nået.  Til sidst 6 pinde ret og aflukning i ret.

Hvis du vi se flere opskrifter på karklude eller søger kludeinspiration, så kig her for simpelt snoningsmønster eller her for fletmønster


Morgenkaffe og strik er altså den bedste start på dagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...