søndag den 3. januar 2016

Opskrift på pandebånd til børn DIY

Det er blæsende og koldt i dag. Så jeg har haft gang i strikkepindene. Måske har du også lyst til at strikke et hurtigt og nemt projekt? 


Her kommer en opskrift, den passer til mange aldre, det er afprøvet på min søn på 4 år, min datter på 8 år og min veninde der er over 30 år og som har et lille hoved. 
Jeg nåede iøvrigt at fange pandebåndet i en sjælden solstribe, da jeg skulle tage et billede af det.


Jeg har haft tid til at strikke et pandebånd til min 8-årige datter. Det tager ikke lang tid, jeg havde en rest temmelig chunky koksgråt uldgarn, som jeg har slået 14m op på pind nr. 6. Jeg har strikket ret indtil der var 40 riller eller 44 cm langt (det er en fordel at måle efter på modtageren af pandebåndet, husk at strik giver sig, så det må endelig ikke blive for langt). Så har jeg lukket af og syet pandebådet sammen til en ring. Henover lukningen har jeg strikket et lille bånd. Her har jeg slået 5m op på pind nr. 6 og strikket det der er 10 riller, så har jeg syet det lille bånd sammen til en ring henover pandebåndet, så det får en fin lukning i panden.
Jeg har tidligere lagt en opskrift ud på et pandebånd i perlestrik i voksenstørrelse på pind nr. 5, du kan finde det lige her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...