onsdag den 30. maj 2012

Opskrift på hønsestrikket babytæppe

Jeg er stadig igang med at hønsestrikke et babytæppe. Det tager jo en del tid og kræver tålmodighed, men det er også et hyggeligt projekt, som man kan have liggende og tage frem, når man har lyst til at strikke en række fine motiver.


Opskriften på tæppet er simpel, så her er den:
Slå 210 masker op på rundpind nr. 4,5 strik rundt i alle de skønne mønstre du kunne tænke dig indtil du har strikket 1m. Luk af og sy med zigzag på symaskinen 2 baner tæt ved hinanden parallelt og klip derefter imellem de 2 syninger, så det strikkede arbejde ikke længere er rundt, men firkantet. Sy foer bagpå, så du ikke kan se garnender og zigzag-kanter.

3 kommentarer:

  1. Tusind tak fordi du deler dette fine tip. Det har længe været min drøm at lære at strikke - om ikke andet, så for at kunne lave sådan et tæppe. Nu har jeg måske fået lidt mere mod på det :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Selv tak! Jeg håber meget for dig, at du får lært at strikke en dag, det er både hyggeligt og man kan lave nogen rigtig fine ting.

    SvarSlet
  3. Hejsa. Min mor strikker hønsestriktæpper til sine oldebørn, men mangler diagram på en mariehøne, mon vi skulle være så heldige at du har det.
    Hilsen Elsebeth

    SvarSlet

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...